Skip directly to content

Pfizer in Nederland

De internationalisering van Amerikaanse moederorganisatie Pfizer Inc vindt plaats in de jaren vijftig. Op 8 februari 1954 opent Pfizer ook in Nederland een vestiging (registratie Kamer van Koophandel in 1935). 

De opening van internationale vestigingen is een strategische keuze. Om de verschillende markten in de wereld te kunnen voorzien van de vernieuwende Pfizer producten, zijn op maat gesneden marketing en sales nodig. Dit krijgt het best vorm vanuit een landelijke vestiging. 

In de jaren zestig en zeventig bouwt Pfizer bv in Nederland het imago op van een vriendelijke, kleine speler in de farmaceutische branche. Een organisatie met een menselijk gezicht. 

Pfizer is een bijzonder bedrijf. Niet alleen omdat we onderdeel zijn van een van de grootste farmaceutische bedrijven ter wereld - én van Nederland -, maar vooral omdat alle medewerkers van onze organisatie voortdurend één ding voor ogen hebben: het belang van de patiënt. Pfizer's doel is dan ook om door innovatie patiënten behandelingen te bieden die hun leven belangrijk verbeteren. 

Geneesmiddelen zijn cruciaal, maar goede zorg gaat verder. Als één van de meest gediversifieerde bedrijven in de gezondheidszorg zet Pfizer zich niet alleen in voor het verbeteren van gezondheid maar ook voor een betere toegang tot gezondheidszorg en welzijn in elke levensfase.

Daarom participeren we actief in partnerships en werken we intensief samen met onder andere zorgverzekeraars, ziekenhuizen en wetenschappers. 

In Nederland houden onze inhoudelijk deskundige collega's zich o.a. in (academische) ziekenhuizen actief bezig met een breed spectrum aan ziektebeelden. Tegelijkertijd hebben we een aantal zorgmanagers die samen werken met verzekeraars, patiëntenverenigingen, groothandels, apotheekketens en de besturen van zorginstellingen. In de regionale netwerken hebben we medewerkers die zich richten op de relaties met huisartsen en praktijkondersteuners, specialisten en stadsapothekers. 

Missie, Doel & Waarden

Onze missie is om het meest toonaangevende, innovatieve biofarmaceutische bedrijf te zijn. 

Pfizer's doel is om door innovatie patiënten behandelingen te bieden die hun leven belangrijk verbeteren. 

Bij alle activiteiten en beslissingen van Pfizer laten we ons leiden door negen waarden: 

  • integriteit, 
  • innovatie,
  • gemeenschap/verantwoordelijk burgerschap, 
  • klantgerichtheid, 
  • teamwerk, 
  • leiderschap, 
  • prestaties, 
  • respect voor anderen 
  • kwaliteit.

15.PFE.3.266