Sorry, you need to enable JavaScript to visit this website.
Overslaan en naar de inhoud gaan

Over Pfizer

Onze structuur

In juli 2018 hebben we aangekondigd dat we het bedrijf zouden reorganiseren in drie ondernemingen. Dit om beter in te kunnen spelen op continu ontwikkelende markten en de verschillende dynamieken in de verschillende landen wereldwijd. 

De drie ‘businesses’, die van kracht zijn geworden aan het begin van het boekjaar 2019, zijn:

 

Pfizer Biopharmaceuticals Group - een op wetenschap gebaseerd innovatief geneesmiddelenbedrijf, inclusief de biosimilars van Pfizer

De verschillende bedrijfsonderdelen zijn actief op het gebied van:

  • oncologie
  • zeldzame ziekten
  • chronische ontstekingsziekten & immunologie
  • vaccins
  • cardiovasculaire- en metabole ziekten (Internal Medicine)
  • en een nieuwe ziekenhuisafdeling (Hospital) voor anti-infectiva en steriele injectables.

 

Upjohn - een geneesmiddelenafdeling, opererend met een hoofdkwartier vanuit China, die merkmedicijnen waarvan het patent is verlopen en generieke geneesmiddelen verkoopt

Deze divisie brengt 20 van onze meest iconische merken naar meer dan 100 landen over de hele wereld.

Consumer Healthcare - afgestemd op de groeiende trend dat consumenten hun gezondheid in eigen handen nemen

Om de waarde voor onze aandeelhouders verder te ontsluiten en om Pfizer in staat te stellen zijn focus op zijn farmaceutische activiteiten te verscherpen, hebben we een overeenkomst getekend met GlaxoSmithKline (GSK) om een ​​Consumer Healthcare joint venture te vormen.

We verwachten dat de transactie in de tweede helft van 2019 zal worden afgesloten, onder voorbehoud van de gebruikelijke sluitingsvoorwaarden, waaronder goedkeuring door de GSK-aandeelhouders en vereiste wettelijke goedkeuringen.